האלקטורים הצביעו: ביידן נבחר רשמית כנשיא ה-46 של ארה"ב

    שלמה ריזל 1 Comment on האלקטורים הצביעו: ביידן נבחר רשמית כנשיא ה-46 של ארה"ב

    חבר האלקטורים בארה"ב התכנס והצביע ואישר את בחירות של המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן לנשיא ארה"ב ה-46, עקב תוצאות הבחירות החד משמעיות

    ג'ו ביידן צילום: Gili Yaari / Flash 90
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר האלקטורים בארצות הברית התכנס הלילה (בין שני לשלישי) ואישר באופן רשמי את ניצחונו של המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות ארה"ב. זאת ברקע הטענות החוזרות ונשנות של הנשיא המכהן טראפ לזיופים בבחירות.

    ביידן זכה ל-302 אלקטורים בהצבעת חבר האלקטורים בבית הנבחרים, לעומת 232 להם זכה הנשיא המכהן, דונלד טראמפ.

    הנשיא הנבחר ג'ו ביידן נאם לאחר הבחירה ואמר: "טראמפ נחסם בכל פעולה שהוא רצה לנקוט, כיבוד רצון העם עומד בלב הדמוקרטיה שלנו. באמריקה, כשמתעוררות שאלות לגבי הלגטימציה של הבחירות, שאלות אלה מתבררות באמצעות ההליך המשפטי. וזה בדיוק מה שהתבצע כאן. כל הההצבעות אושרו, אף לא אחת בוטלה בעקבות הטענות חסרות הבסיס שהועלו".

    בתוך כך, הנשיא המכהן טראמפ פיטר את שר המשפטים ויליאם בר לאחר שנחשף שבר עשה ככל יכולתו למנוע את פרסום 2 חקירות פדרליות על שחיתות שנפתחו בחשאי נגד האנטר ביידן, בנו של הנשיא הנבחר בטענה שזה "עלול להשפיע על תוצאות הבחירות".

    בשבת שאל הנשיא טראמפ ברשת החברתית "מדוע באר הסתיר את החקירות המתנהלות נגד ביידן? מכה לרפובליקנים בבחירות ובקלפיות!".

    טראמפ הודיע כי באר יעזוב את תפקידו עד ה-23 בדצמבר "כדי להיות עם משפחתו".

    במכתב התפטרות שלו שנפרס על שני עמודים שיבח בר את הישגי טראמפ במהלך נשיאותו. טראמפ מצידו טען כי יש להם "יחסים טובים מאוד ובאר עשה עבודה יוצאת מכלל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נשיא חצוף מאדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדד !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11